Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

11:59

Przepis na cebularze bezglutenowe!

Przepis na cebularze bezglutenowe, które wczoraj robiłam! Najlepsze! Najłatwiejsze! Najpyszniejsze! Wszystko dzięki autorce bloga Bezglutenowa Kuchnia Loli

Kiedy zachorowałam na Hashimoto, musiałam przejść na dietę bezglutenową. Pomyślałam wtedy, że nigdy nie zjem już cebularza, którego tak bardzo lubię. Testowałam różne przepisy. Żaden nie spełnił moich oczekiwań. Żaden z upieczonych przeze mnie do tej pory bezglutenowych cebularzy nie nadawał się choćby na wzmiankę na tym blogu.
Wczoraj znowu naszła mnie ochota na cebularza bezglutenowego. Znalazłam kolejny przepis i zrobiłam. Tym razem była BOMBA! Strzał w 10! Pyszne! Chrupiące z zewnątrz, mięciutkie w środku!
Dlatego dzielę się przepisem, bo jeśli ktoś podobnie jak ja choruje na Hashimoto i ma czasami ochotę na cebularza, to będzie zachwycony tym przepisem :)

Przepis na cebularze bezglutenowe


przepis na cebularze bezglutenowe

przepis na cebularze bezglutenowe

250 g mąki bezglutenowej (u mnie: ryżowa, kokosowa, z cieciorki, jaglana)
230 ml mleka migdałowego
1 jajko
30 ml oleju
 łyżeczka soli
pół łyżeczki cukru
5 g drożdży suszonych

2 cebule
mak do posypania

Mąkę mieszam z ciepłym mlekiem, cukrem i drożdżami. Gdy te składniki dobrze się wymieszają dodaję resztę składników, zakrywam ściereczką i odstawiam do wyrośnięcia. W tym czasie obieram 2 cebule, kroję w kosteczkę i podsmażam na maśle.
Ciasto będzie o konsystencji bardzo gęstej śmietany, ale nie przejmujcie się - takie ma być. Wykładam je łyżką na blaszkę. Na każdym placku układam cebulę i posypuje makiem.

Cebularze piekę około 20 minut w temperaturze 180 stopni. Pod koniec na jakieś 2 minuty włączam termoobieg żeby zarumieniły się z zewnątrz.

SMACZNEGO! :)

Ps. Aha, muszę się jeszcze pochwalić. Od dziś zaczynam współpracę z portalem Net Kobieta! Tam też będziecie mogli znaleźć moje przepisy :) Póki co, mój przepis na cebularze bezglutenowe pojawił się też na NetKobiecie! :)


3 komentarze:

  1. Super ! Bardzo fajna alternatywa na przekąskę bezglutenową i zdrową czegoś takiego potrzebowałem. Dzięki !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się, że się podoba przepis. Wczoraj wieczorem jeszcze robiłam chlebek bananowy - tez pyszny! Może niebawem wstawię na bloga przepis :)

      Usuń

Copyright © 2016 DS , Blogger