Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

09:29

Moje HASHIMOTO - przepis na bezglutenowy chlebek jaglany

Chciałam się z Wami dzisiaj podzielić przepisem na bezglutenowy chlebek jaglany. Idealny na diecie HASHIMOTO.
Przepis ten dostałam od koleżanki, która od lat nie je glutenu i będzie moją skarbnicą przepisów :)

Przyznam szczerze, że na początku nie wyobrażałam sobie że uda mi się upiec ten chlebek. Nie jestem niestety wytrawną kucharką, a jeśli chodzi o pieczenie - tym bardziej. Jednak przepis jest tak banalny, że nie trzeba nic robić, właściwie tylko wystarczy wszystko wymieszać i odczekać aż urośnie, a potem upiec :)


Przepis na chlebek jaglany - bezglutenowy

chleb jaglany

chleb jaglany


Składniki na jeden bochenek:

2 szklany mąki jaglanej (kupiłam w Lidlu, akurat jest promocja i można kupić pół kilo za niecałe 5 zł, także dobra cena)

Szklanka mąki ziemniaczanej

Szklanka mąki z tapioki

1,5 szklanki kefiru

pół szklanki wody lub mleka

łyżka drożdży suszonych (ja dostałam od koleżanki bezglutenowe)

łyżeczka soli

2 łyżeczki cukru

3 łyżki masła lub margaryny o temperaturze pokojowej


Kefir podgrzewam na małym ogniu, dodaję mąkę jaglaną i drożdże, odstawiam do wyrośnięcia na jakieś 10 minut. Po tym czasie dodaję pozostałe składniki, mieszam i przelewam do blaszki. To ciasto musi postać jakieś 40 minut zanim będzie upieczone, by wyrosło.
Przed wstawieniem do piekarnika można posypać płatkami jaglanymi.
Chlebek pieczemy w temperaturze 170 stopni przez jakieś 40 minut. Warto podczas pieczenia przykryć je drugą blaszką by nie wyschło.

Chlebek smakuje całkiem nieźle! :)

Spróbujcie!

Smacznego! :)

1 komentarz:

  1. Już wiem, co będę robiła dziś po pracy <3 Tylko muszę skoczyć na małe zakupy

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 DS , Blogger