Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

23:31

Jogurtowy batonik w 5 minut

Nie wiem jak wy, ale ja czasem mam takie napady głodu, głodu na słodycze przeważnie, że bardzo muszę ze sobą walczyć by nie ulegać pokusie. W tym tak trudnym dla mnie czasie staram się zastępować słodkie owocami - świeżymi, suszonymi, świeżo wyciskanymi sokami, jogurtami. Ale co zrobić gdy czasami chce się zjeść batonika? Najlepiej tego batonika mieć gdzieś pod ręka, ale dobrze by był to batonik niskokaloryczny, tak by nie popsuł nam efektów naszej diety. Oczywiście jeden batonik nie sprawi, że nagle przytyjemy. Jeden batonik nie zrujnuje efektów ćwiczeń, ale sprawi że pojawi się ochota na więcej, a to już niebezpieczne.

Chcecie wiedzieć co ja robię gdy mam takie napady na słodkości? Ciekawi jesteście co robię gdy nie mam ochoty na owoce? Bo przecież nie zawsze da się oszukać "głód" jabłkiem... ;)

Ja mam w domu zawsze domowej roboty batonika, niskokaloryczne ciasto czy też inną słodka przekąskę. Najlepiej by była to właśnie przekąska własnoręcznie zrobiona. Tylko wtedy macie pewność, że nie ma w niej czegoś, czego jeść na waszej diecie nie możecie albo nie chcecie.

Ostatnio zrobiłam mrożony batonik jogurtowy. Jest lekki, łatwy do zrobienia i ma tylko kilka kalorii.
Mój batonik zawładnął szczególnie sercem mojej córeczki, bo gdy lato się już skończyło mama lodów nie pozwala jeść, ale takiego lodowego batonika czasami daje... a czasami się dziecko samo poczęstuje zanim mama zdąży zrobić zdjęcie :)

Oto efekt:


Jak zrobić jogurtowy batonik?

Wystarczy wymieszać jogurt grecki (mały pojemniczek) z łyżką miodu i rozsmarować na tacce. Na wierzch wysyp to co lubisz. U mnie były to orzechy i rodzynki, ale jest tutaj pełna dowolność mogą być pestki, ziarna zbóż, owoce. Następnie tackę włóż do zamrażalnika na kilkanaście minut. Gdy przekąska dobrze się schłodzi łam na drobniejsze kawałki i wsuwaj!
Jeśli masz dzieci, lepiej im nie pokazuj gdzie trzymasz jogurtowego batonika, bo ci zjedzą wszystko zanim się obejrzysz! ;)

Jak wam się podoba taki batonik?
A może już jedliście? :)

3 komentarze:

  1. robiłam latem takie z borówkami i malinami i faktycznie są bardzo smaczne :) musze teraz spróbować z bakaliami

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie proste, a takie genialne!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 DS , Blogger