Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

13:31

Przepis na ciasto bez jajek i tłuszczu

Właśnie sobie zdałam sprawę z tego, że dawno nie proponowałam wam fajnego przepisu. Czas to zmienić, więc dziś nie będzie zdradzania żadnych sekretów, nie będzie przynudzania o utracie wagi, motywacji do ćwiczeń i innych takich! ;) Dziś będzie słodko, dietetycznie i kokosowo :)

Dzieci bardziej niż ktokolwiek inny uwielbiają słodycze. Tak własnie jest z moją córcią. Codziennie krzyczy, że chce coś słodkiego. Do tej pory szłam na łatwiznę i kupowałam jej lizaka, albo słynnego misia lubisia... ale od czasu kiedy wiem, że nawet tam może czaić się syrop glukozowo-fruktozowy... nie daję dziecku słodyczy ze sklepu. Wolę zrobić ciasto w domu - przynajmniej wiem co jem :)
Jednym z moich ulubionych ciast jest ciasto kokosowe bez tłuszczu i bez jajek. Jest bardzo proste w przygotowaniu, nie przypala się, nie robi się zakalec i nawet słynna "chujowa pani domu" sobie z nim poradzi. Tego ciasta po prostu nie da się zepsuć, ono zawsze wychodzi! :)

Oto przepis na ciasto kokosowe
Składniki:
115 g wiórek kokosowych
190 g mąki pszennej
200 g cukru
300 ml mleka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżka kakao
100 g mlecznej czekolady (tylko nie milka, bo jakoś ciężko stygnie na cieście)
2 łyżki mleka

Wykonanie:
Mąkę przesiać do miski, dodać wiórki kokosowe, proszek do pieczenia, cukier i wymieszać, dolać mleko i jeszcze raz dokładnie wymieszać.
Okrągłą blaszkę o średnicy 18 cm wysmarować masłem i posypać bułką tartą. Do tak przygotowanej blaszki wylać ¾ ciasta. Pozostałe ciasto wymieszać z kakao i wyłożyć na jasne ciasto tworząc zygzaki. Ciasto piec około 30 minut w temp. 180 stopni.
Czekoladę połamać na kawałki i roztopić z dodatkiem 2 łyżek mleka. Polewą polać wystudzone ciasto.
Przepis pochodzi ze strony:http://przepisyjoli.com/2014/01/ciasto-kokosowe/


A po upieczeniu wygląda tak :)

 


SMACZNEGO! :)

7 komentarzy:

  1. Wyglada smacznie i prosto. I najwazniejsze- zawiera w sobie kokos!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziś będę piekła według tego przepisu! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Gdzie Ty tu masz zakalec? Robiłam to ciasto wiele razy, ani razu nie wyszedł mi zakalec!

      Usuń
  4. 115g wiórków kokosowych a nie „wiórek kokosowych”. I tak, z tego przepisu wychodzi zakalec - każdemu, kto spróbuje to upiec w multicookerze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam multucookera, piekę to w normalnym piekarniku i nigdy nie wyszedł zakalec.

      Usuń

Copyright © 2016 DS , Blogger