Kolagen naturalny Colway
Postaw mi kawę na buycoffee.to

10:29

Zdrowe kiełki i KONKURS



Kiełki znane były już w Starożytnych Chinach. Wtedy to własnie używano ich jako lekarstwo na różne dolegliwości, dziś powoli wracają do łask. Nie ma co kryć, że kiełki nie są mega popularne w Polsce, a wzrost ich spożycia zauważalny jest szczególnie w okolicach Świąt Wielkanocnych. 


 

Dlaczego warto jeść kiełki?

W kiełkujących nasionach uaktywniają się enzymy, dzięki którym powstają w nich ogromne pokłady witamin. Substancje zapasowe skumulowane w nasionach rozkładają się na związki proste, które są łatwe do strawienia, mało tego, enzymy które biorą udział w ich rozkładzie ułatwiają nam trawienie pokarmów. Kiełki są również źródłem mikroelementów, soli mineralnych i innych wartościowych składników odżywczych. Świeże kiełki zawierają białko, kwasy tłuszczowe omega-3 oraz błonnik. Kiełki są zatem zdrowe i niskokaloryczne. 


Oto 10 powodów dla których warto jeść kiełki:

1. Bogate w błonnik, sole mineralne, białko, witaminy
2. Dodają energii
3. Nie tuczą
4. Są lekkostrawne i wspomagają trawienie
5. Są cennym źródłem magnezu i potasu
6. Zawierają sporo żelaza
7. Zawierają kwas foliowy, który jest bardzo ważny szczególnie dla kobiet w ciąży
8. Chronią przed nowotworami
9. Poprawiają stan włosów, skóry, paznokci
10. Pięknie zdobią sałatki, kanapki i inne dania

Ja kiełki wsuwam praktycznie codziennie i wam również polecam. Nauczyłam nawet moją 3-letnią córcię zjadania kiełków do każdej kanapki. Teraz już nie przejdzie kanapeczka z szyneczką jeśli nie ma na niej "trawki" :)

Więcej o kiełkach przeczytasz TUTAJ

Jeśli mimo tego nie jesteście przekonani do kiełków, może przekona was KONKURS, w którym można wygrać kiełki. 
Szczegóły na moim Facebooku.

Zachęcam do polubienia mojego profilu :)

Dajcie mi motywację do tropienia dla was sekretów diety! ;)


2 komentarze:

  1. już lookam na face :D
    a kiełki zacznę szamać ! przekonałaś mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam serdecznie :)
      Startuj w konkursie! Może wygrasz swoje pierwsze kiełki :D

      Usuń

Copyright © 2016 DS , Blogger